Anna Vuorjoki
Minä olen Anna Vuorjoki.
Olen ehdokkaana kuntavaaleissa.
Puolue, johon kuulun, on vasemmistoliitto.
Kerron tässä,
mitä asioita puolustan.
Voit lähettää minulle sähköpostilla kysymyksiä: anna(a)annavuorjoki.fi.
KOULUSSA PITÄÄ SAADA HYVÄÄ OPETUSTA
Jokainen on otettava huomioon koulussa.
Kaikki ihmiset ovat erilaisia.
Toiset oppivat nopeammin, toiset oppivat hitaammin.
Helsingissä on myös paljon eri kieliä.
Koti ja vanhemmat ovat jokaisella erilaiset.
Silti kaikilla on sama oikeus oppia uusia asioita.
TUKEA MIELEN TERVEYTEEN
Joskus ihmiselle saattaa tulla masennus
tai muu mielenterveyden ongelma.
Vaikeassa tilanteessa on hyvä jutella
jonkun kanssa, joka osaa auttaa.
Silloin on tärkeää,
että ihminen saa nopeasti apua.
Muuten ongelmat saattavat kasvaa.
Jokaisen pitää saada sellaista tukea, jota itse tarvitsee.
Eri ihmiset saattavat tarvita vähän erilaista apua.
Avun saamisen pitää olla helppoa.
ILMASTON LÄMPENEMINEN ON ISO KRIISI
Koko maapallon ilmasto lämpenee.
Se on ihmisten syytä:
me käytämme liikaa öljyä ja hiiltä.
Ilmaston lämpeneminen aiheuttaa
suurta haittaa ihmisille ja luonnolle.
Siksi se on pysäytettävä.
Kivihiilen polttaminen täytyy lopettaa.
Metsiä pitää suojella,
koska puut viilentävät ilmastoa.
Liikenteestä tulee paljon saastetta.
Siksi on parempi kulkea bussilla tai junalla.
Luonto pitää ottaa huomioon kaikissa päätöksissä.
PERHEET OVAT ERILAISIA
Perheitä on monenlaisia:
Jotkut ihmiset asuvat yksin.
Toisissa perheissä on lapsia.
Äiti tai isä voi olla yksinhuoltaja.
Joillain lapsilla on kaksi äitiä.
Avioeron jälkeen voi tulla uusperhe.
Jokaiselle ihmiselle oma perhe on tärkeä.
Perheitä pitää kohdella tasa-arvoisesti.
KUNTAVAALIT
Suomessa on tänä keväänä vaalit.
Jokainen aikuinen saa äänestää vaaleissa.
Kuntavaaleissa valitaan
ne ihmiset, jotka päättävät oman kaupungin asioista.
Minua voi äänestää Helsingissä.
Vaali-päivä on 13.6.2021.
Kaikille aikuisille tulee kotiin kirje,
jossa kerrotaan oma äänestyspaikka.
Kirjekuoressa lukee: ILMOITUS ÄÄNI-OIKEUDESTA.
Äänestyspaikalla on avustajia,
jotka auttavat äänestämisessä.